Gemeentejaarvergadering

Op D.V. 20 maart willen wij de ledenvergadering houden en dit jaar willen we alle stukken (notulen, financieel verslag en begroting, gemeentejaarverslag en de bijgewerkte adressenlijst) op naam uitgeven aan die leden die zich daarvoor hebben opgegeven om te voorkomen dat we opnieuw met veel exemplaren blijven zitten. We geven anders namelijk te veel geld uit aan drukwerk en dat is erg jammer. Geef je op bij de secretaris en je mag natuurlijk ook een berichtje sturen. Dat laatste is wel handig, want we willen nu ook de e-mailadressen toevoegen en dan heb ik die ook meteen.

Voor het totale gemeentejaarverslag 2017 hebben we uiterlijk 20 februari de jaarverslagen van alle afdelingen nodig, zodat op 20 maart alles compleet gebundeld in één verslag met elkaar kan worden gedeeld.

Reserveren ruimtes/zalen

Om alle activiteiten in te plannen en een plaats te kunnen geven binnen ons mooie gebouw, is er een agenda neergelegd in de hal van de kerk, waarin door alle afdelingen hun reguliere activiteiten en waarin ook eenmalige activiteiten kunnen worden ingeschreven. Op die manier proberen we problemen te voorkomen. Aanvullende instructies zullen ook in die agenda terug te vinden zijn.

Giftenaftrek inkomstenbelasting

Regelmatig worden over dit onderwerp vragen gesteld aan de penningmeester. Wist je dat giften ook kunnen worden verrekend in jouw belastingaangifte als periodieke giften? Dit geeft als belangrijkste voordeel dat je dan het hele bedrag van de gift mag aftrekken. Er geldt namelijk geen drempel en geen maximumbedrag voor periodieke giften. De periodieke gift moet wel voldoen aan enkele voorwaarden. Zo moet de gift zijn vastgelegd in een schriftelijke overeenkomst en moet je de gift minimaal 5 jaar achter elkaar betalen. Meer informatie hierover vind je op de website van de Belastingdienst. Je kunt op deze website ook formulieren vinden die je hiervoor kunt downloaden en invullen. De penningmeester helpt je graag hierbij.

 

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Mutaties ledenadministratie

Ik verzoek je om wijzigingen in de ledenadministratie aan mij door te geven. Dat geldt bijvoorbeeld voor geboorte en overlijden, huwelijk en scheiden, wijzigingen van woon-, post-, e-mailadres en telefoonnummers.

Daarvoor kunt je het nieuwe e-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
of mijn postadres Beckumerstraat 176, 7548 BJ in Boekelo gebruiken.
En je mag mij natuurlijk ook altijd een briefje in de hand drukken.

Jan Lamain  (secretaris)